پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

مشهد همچنان در انتظار ابلاغ واکسیناسیون ۹ تا ۱۲ ساله‌ها

  • کد خبر: ۹۷۰۷۸
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
مشهد همچنان در انتظار ابلاغ واکسیناسیون ۹ تا ۱۲ ساله‌ها
مسئول کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هنوز ابلاغ رسمی و کتبی واکسیناسیون گروه زیر ۱۲ سال به دانشگاه علوم پزشکی نرسیده است.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ دیروز پس از کش وقوس‌های فراوان در زمینه واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال، سرانجام وزارت بهداشت از آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال در کشور خبر داد.

سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت با اعلام پلکانی بودن واکسیناسیون کودکان و تزریق ۲ واکسن سینوفارم و پاستوکووک به این گروه سنی اعلام کرد که واکسیناسیون این افراد اختیاری و با رضایت والدین است. با وجود اعلام رسمی واکسیناسیون گروه‌های سنی زیر ۱۲ سال در کشور متولیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنان در انتظار ابلاغ رسمی این طرح هستند.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره واکسیناسیون این گروه سنی به خبرنگار ما گفت: هنوز ابلاغ رسمی و کتبی واکسیناسیون گروه زیر ۱۲ سال به دانشگاه علوم پزشکی نرسیده است. به همین دلیل همچنان نمی‌توانیم این گروه سنی را در مراکز تزریق واکسن پوشش دهیم.

محمد پهلوان افزود: به محض ابلاغ این طرح، همه مراکز واکسیناسیون شهر این آمادگی را دارند که به کودکان ۹ تا ۱۲ سال ۲ واکسن سینوفارم و پاستوکووک را تزریق کنند. وی همچنین اظهار کرد: در روز‌های گذشته مراجعان سرپایی و آزمایش مثبت کرونایی افزایش محسوسی داشته و تعداد بستری‌ها با شیب کمی افزایش یافته است.

آزمایش‌های مثبت کرونا در استان ۵برابر شد

مدیر توسعه و ارتقای شبکه سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به وبدا گفت: در ۲هفته گذشته میزان آزمایش‌های مثبت پی سی آر کرونا در استان از ۴درصد به ۱۹درصد رسیده که نشانگر سیر صعودی ابتلا به بیماری کووید۱۹ است.

محمدحسن درخشان با اشاره به اینکه مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به مراکز منتخب فعال در استان افزایش یافته است، افزود: مراجعات مردمی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش یافته است و این افزایش در شهرستان‌های رشتخوار، بینالود (طرقبه وشاندیز)، فریمان، گلبهار و مشهد سرعت بیشتری دارد. همچنین آزمایش‌های مثبت کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش ۱۵درصدی داشته است.

خیز ششم سهمگین است

نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی خراسان رضوی نیز درباره شیوع کرونا در مشهد تأکید کرد: مردم دچار ساده انگاری شده اند و به خطرات ابتلا به امیکرون بی توجهی می‌کنند. ادامه این روند باعث می‌شود خیز ششم سهمگین باشد. مسعود زحمتکش با اشاره به افزایش چشمگیر بیماران در بخش سرپایی و بستری با علائم ابتلا به امیکرون افزود: آزمایش‌های مرتبط با ابتلا به کرونا ۳ تا ۴ روز پس از بروز علائم اولیه مثبت می‌شود.

این در حالی است که در ۴ روز نخست ابتلا به کرونا از نوع امیکرون بیشترین واگیری اتفاق می‌افتد؛ بنابراین هر نوع علامتی شامل گرفتگی صدا، گلودرد، عطسه و آب ریزش بینی، بدن درد و حتی اختلال بویایی و چشایی را باید به حساب کرونا گذاشت و به قرنطینه اقدام کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->